Saturday, May 5, 2012

Biarkan Jatuh Cinta (Cerpen) Bhgn 12

Aku terpempan tidak membalas. Semerta wajah si Rambut Tercacak yang sedang tersenyum terpamer di ruang pandangan. Aku mendiamkan diri seketika. Kc mencuit bahu.

“Ajaklah dia jumpa.”

“Hish…taknaklah. Malu…”

“Habis tu macam mana dengan rancangan kita?” Cidot memandang dengan wajah serius. Aku diam berpeluk tubuh. Tanpa menunggu lama KC menarik laptop ke arahnya dan mengambil tempat aku membalas setiap jawapan MrLeft.

‘Kita jumpa, nak?’

Aku memandang KC dan Cidot yang gembira mengambil alih tugas ku. Tiba-tiba muncul perasaan bersalah terhadap MrLeft. Bagaimana sekiranya mereka berdua orang yang berbeza? Ah, tentu malu jika diketahui.

Hm…?’

‘Dah lama kita kawan tapi tak pernah jumpa.’

‘Serius? Tak rasa menyesal?’

‘Kenapa nak menyesal pula?’

‘Sebab saya tak handsome.’

‘Saya pun tak cantik.’

Kedua Cidot dan KC menjeling ke arah aku yang duduk memerhati keduanya melayani karenah MrLeft sebelum tersenyum.

‘Ok. 10 pagi depan Tasik G3.’

Serentak aku, Cidot dan KC berpandangan. Bagaimana dia tahu kawasan university tempat kami belajar?

‘Awak budak UTHM?’

Cidot menaip. Jawapan yang dinanti mendebarkan dada.

‘Yup!’

Aku telan liur. Dia menyambung lagi.

‘Sabtu ni, ok?’

Cidot memberikan persetujuan bagi pihak aku. Aku memandang keduanya meminta simpati.

“Rilekslah. Langkah pertama dah berjalan lancar. Kita ke stage seterusnya…” Cidot tertawa jahat. Lagaknya umpama ahli sihir yang sedang merancang rencana untuk menghapuskan dunia. Aku mengeluh perlahan.



Bersambung....

0 Comments:

Post a Comment



 

Saat bulan & bintang tersenyum Copyright © 2010 Designed by RindaAuthor MissDielaSunan :)