Wednesday, June 22, 2016

when u fall in love

bla kau sedar yg diri sudah jatuh cinta
kau sudah terlambat utk menariknya kembali
bila kau sedar kau mulai sayang
kau sudah terlewat utk membuang rindu itu pergi

pernah terfikir yg jatuh cinta tu mudah.. hari ni kau suka..esok nmpak org lain yg lagi hebat dri dia..o hensem dr dia.. hati pun berubah la.. 

Image result for shinhwa 
mula2 suka shinhwa.. pkir da jdi fanatik la ni..tgk dongwan aje senyum.. nmpak minwoo je terus jerit serupa org gila... tp.. xlma pun jd kipas-susah-mati diorg ni... bertaubatla juga sekejap...

Image result for arashi wallpaper
then, kenal lak ngan mamat berlima ni... ARARSHI... hokeh..ni xbole nk stop.. serius suka... bkn sja sbb diorg ni charmin.. ensem.. tp sebb gaya sempoi... kerja keras diorg smpi bjya.. disiplin.. lawak... comel... hokeh.. da start nk merepek... pendekkan crta miss dila mmg suka diorg ni

tp... bukn crta shinhwa o arashi yg miss dila nk kongsi... diorg tu bebunga cerita aje... hati xsepenuhnya nk bagi.. iyerla..kita msti brpijak d bumi yg nyata.. btul x?? wlaupun dlm diam berdoa jgak spya Sho msuk Islam.. then trsermpak kat mna2 bumi Tuhan ni.. fall in love... then kawin..ouch... hahaha... tu hangan2 minah jenin

ni kisah nyatanya... i'm in love somebody... cinta bertepuk sebelah tgn... agaknyerla.. sbb tlalu byk hint yg org tu bgi but miss dila suka wat dunno..coz... i'm prefer someone yg berterus-terang... hint mcm tu org akn igt kau memain je bang oii... da la ko spesis yg suka menyakat miss dila... so.. segalamalanya miss dila akan anggap gurauan semata... begitu

wlaucmnabagaipun... hati ni tersentuh jugak.. sipi- pun terasa juga.. yela namanya un perempuan kan...

dan rindu itu... menyakitkan hati... membebankan jiwa... merosakkan perasaan tenang yang selama ni wujud...

Image result for sakurai sho 
p/s~ bla agknya kita jumpa yer supaya miss dila bole lupakan terus org tu...

Thursday, April 14, 2016

The Project

hello semua...wah.. lamanya tak bertandang ke cni.. rinduuu... ngehehe...

kesibukan kdg kala buat kita lupa prkara yag kita sayangi.. btul x?? well... cni..sandakan semua dlm keadaan baik.. segalanya.. kecuali hati sndri.. trlalu byk yg berlaku hingga xtau nk mula dr mana

keadaan kacau bilau... ada msa ketawa itu dipaksa agar tangis ini tak kelihatan...

hokeh.. feb lalu miss dila da start ngan project.. ala yg selalu duk bungbang bungbang sebelum ni.. my extravaganza project...

apa tu?? my first novel... Hanya Nama Mu by miss dila...aisehmen... blum trbit dlm bntuk fizikal yakni buku dgn rsminya.. tp insyaAllah.. miss dila jadikan ni sbg prmulaan.. mna tahu ada yg sudi jdikan buku.. mna tahu ada yg sudi bagi komentar... nak tau sinopsis??

Nur AIman adalah seorang gadis yang dibesarkan dgn cara moden. walaupun begitu keluarganya masih menitik beratkan soal agama meski tidak sepenuhnya. Nur Aiman selalu menganggap dirinya sudah cukup sempurna dalam agama. Itu pd padangan matanya. Tidak pada pandangan mata orang lain.
Omar Qushairie, siswa yang mengagumi Nur Aiman dari jauh. Baginya kepetahan Nur Aiman dalam bidang pengucapan awam adalah suatu yang brhrga jika dibawa ke pentas dakwah. Dia mahu mengubah Nur Aiman tetapi ia tidak semudah yang difikir. Ternyata kedegilan Nur Aiman sangat tebal.
Fitnah itu sangat buruk. Dosanya lebih berat daripada dosa membunuh. Nur Aiman hilang pedoman. Dia menyalahkan takdir. Namun, suatu yang sring dianggap pahit oleh manusia mengandungi hikmah yang begitu besar terutama bagi Nur Aiman. Dan siapa pula Ain Zinnirah dalam hidup gadis bernama Nur Aiman?

Nur Aiman, “Aku seorang pendosa, Ain. Aku seorang penzina. Aku dituduh berkhalwat!”

Ain Zinnirah, “Kerana Allah... kerana saya mencintai... menyayangi Aiman kerana Allah SWT!” 

Omar Qushairie, "Tiada yang mustahil apabila Allah berkehendak" 


p/s ~ jangan lupa singgah dan bagi komentar anda ya...





 

Saat bulan & bintang tersenyum Copyright © 2010 Designed by RindaAuthor MissDielaSunan :)