Saturday, December 27, 2014

Selamat Tinggal 2014

2014 bakal melabuhkan tirai ceritanya...hurm..msa tgh taip2 ni tggal beberapa hari lagi kalendar masihi akan bertukar...bagaimana agaknya tahun 2014 kita ya?? banyakkah perubahan yang kita kecapi o setakat tu sja??

well..bg miss dila tahun 2014 ada ceritanya sendiri..menangis ketawa kecewa jatuh cinta..semua ada..huhu


hampir dua tahun bersama..pergi keja ngan motor kapcai bersama..menangis, sakit hati, gaduh, ketawa, gembira, jerit2..well, i will miss that my dear friend...my miss Taqwa..dia yg bwa miss dila jejak kaki ke PJSB..dia jugak la yg kenalkn miss dila pd Shinhwa n Arashi..n now i'm leaving for my parents n family..leave her there...i'm truly miss u my dear

igt lagi msa tgk comeback Shinhwa kat tv...jerit mcam orang gila kitorg berdua..ah..seolah zaman remaja kembali semula pdhal umur da smpi angka dua d dpn..haha..

dgn dia miss dila kongsi byk pkra...pkra yg jarang2 miss dila kongsikan ngan org lain..kdg tu ada msa nangis bersma..well..langit xselalu cerah kn..for those year..thank you very much...

PJSB..haha..byk crta miss dila d cni...bsma cik Tqwa gelak2 ngan opismate yg lain...n biasalah mesti ada staf yg xsuka pya..cni miss dila sntiasa dianggap budak coz of my physical..ciscake tull...knl ngan ketua yg dengar cakap..MrFlowerhorn..arigato ne..thank you very much coz sudi jdi mgsa bebelan miss dila..sudi dgr angan2 miss dila..n sudi terima miss dila yg byk kurangnya ni...haha..klu terbca post miss dila ni sila jgn ketawa ya..

juga customer cikgu cikgi yg msih kenal miss dila..thank you very much...xsgka ada yg carik miss dila yg da tggalkan PJSB ni..ngehehe

2014..miss dila mulai percaya..antara lelaki n prmpuan xda istilah bff..krna slh seorg mungkin akn smpn perasaan..haha..thats happen to me..

he unlock my heart that i've locked years ago...then i manage to lock it back..y?? coz i think that i'm not for him..wlaupon da smpi tahap termmpi beberapa kali..dasat betol penangan cinta ni kn...bkn ptma kali miss dila menyukai but this time its different coz dia kawan baik miss dila..jika jodoh milik berdua then i will accept it with my whole heart..if not..it will be the best coz Allah SWT know what's best for us..

tggalkan PJSB masuk MJSE..haha..byk crta d cni but miss dila mls nk kongsi skrg..ada msanya kn nnti...apa pon we hope for the best right





Wednesday, December 10, 2014

Demam terkejut

pernah dengar pasal demam terkejut?? erk sejenis penyakit yang menyebabkan anda sejuk semacam dan kepala pulak tingtingtong ajer..sometimes rsa nk nangis crik mak...akibat terkejut oleh confession somebody..wohaa

simptom ni da mulai kne kat miss dila..when?? malam tadi...


nyenyak tidur tp dpat mimpi aneh..ohhh myyyyy

bukan mimpi basah la..mula la tu hotak kekuningan bagai...

Dear mrQ,
klu pon nk muncul bagi salam dlu xbole ker?? ni maen rembat ajer...da tu wat confession plak..tgk ai da terkejut sampai demam

demam2 pon still nk mghupdate blog..hahaha..funny is it when u dream on someone who not probably become ur future other half..

after ai get marriage myB all of my update 'bou person who came in and out from my heart akn dihapus serta merta..kita update psl kisah laki bini plak mcam pakcik Hamka (KeretaMayat)..wohaa

Sunday, December 7, 2014

Forgive & Forget

forgive n forget..2 things that we should know..practices n do every night b4 we sleep..antara dua pkra ni miss dila pakar pd salah satunya..cer teka mna 1??

bab memaafkan tu miss dila mmg fail..i can't forgive easily..xmudah nk memaafkn org yg penah wat miss dila sakit hati..oh hati miss dila mmg kecik..kecik n sgtler sensitip..tp miss dila bknla mudah nk menyimpan dendam..bergantung pd kesilapan org tu..klu da salah besar..smpi tahap nk menjatuhkan miss dila mmg xptotla..sesapa pon..even bukan miss dila pasti akan marah n sakit hati jugak kan..

next..bab melupakan..ni miss dila pakar..once miss dila tetapkan perlunya utk melupakan then hati akn ikut cakap..konsenstrasi tggi tu..smpi nangis2 jugakla..

mula2 dlu incik Nasi..then sniper..terbaru mrQ...ai kena lupakan..y?? coz eventhough cinta itu perlu tp ia masih bukan yg terpenting..erk?? penting jugak..tu kn fitrah manusia..ye tak?? tpp...utk msa ni..bukan tu yg jadik keutamaan

y did ai do this?? lps wat confess dpn kgkwan tnpa rsa malunyer...lps pergi bdr..lps tgk org couple2...i'm wondering sndrik..ni ka yg aku mahukan?? no..of course no...

mungkin..mungkinla..terasa nk berpsangan lps nmpk kad jmputan kawin kwn2 yg sebaya..tgk kwn2 mcm bhgia jer ada hubby n anak...so, ni kategori jeles jugak la yer...abaikan rsa jeles yg xsepatutnya tu n kita forward ke depan..jodoh tu ada..yakin saja pada Allah SWT..jika bukan d dunia nnti d akhirat sna..tu pon klu masuk syurga..so..apa kata kita tetapkan matlamat utk masuk syurga..yeehaaa

Thursday, November 27, 2014

Celaru kecelaruan politikus

hello world..hello malaysian people..hokeh..now trending here pasal seorang ustajah 1 parti politikus menghentam parti lain..walaweeii

nak post pic??..malas..nk post vid?? tuuuu lagggiiii miss dila mls nk buat bcoz buang karan jer tempek vid mcm tu dlm blog miss dila..wat semak ajer..

dedulu miss dila hormat ustajah ni..hurm..one of my idol la giituuu..tp semenjak dia berkecimpung dlm bidang politikus ni terus merundum rsa hormat tu..mula2 dlu psl hukum hudud..miss dila nk tya..hukum hudud tu dari siapa?? siapa yang cipta?? manusia ka?? nah..semua mesti thu jwpannya kan..klu xtahu pegi sna semak dlm kitab Al-Quran..kamu bole jumpa hukum hudud tercatat di dalamnya

n..y...y..dia yg bergelar ustajah..punyai sijil berkaitan agama (tentunya) mempertikai hukum hudud?? nak kata bengong..ustajah..nk kata bodoh..hish...xtau la nk describe mcm mna..celaru miss dila

now psl artis jdik ustajah/ustaj pulak dipertikaikan...salahkah seorang artis yg sudah bertaubat (kata mereka la) berada di tengah keramaian dan menyampaikan pengalaman mereka sambil memujuk manusia lain agar kembali ke jalan yang betul?? salahkah?? jawab..nah..pergi jawab..

mereka xpernah nk kata dapatkan gelaran ustaj/ustajah tu..mereka cuma melaksanakan amar maaruf nahi munkar yg ustajah politikus tu da lama tinggalkan sbb masuk politikus..
lagi yg menimbulkan kecelaruan minda ni...apakah terdapat dalil agama yg menyatakan..hanya mereka yang belajar agama..dapat gelaran ustaz/ustazah sja bole menegur dan melaksanakan amar maaruf nahi munkar??
lagi celaru minda bila pikir...apa hak ustajah politikus tu nak menghalang niat baik orang lain?? who are you?? awak tu baik sangatka duduk dlm kerusi persidangan pakai baju merah putih tu??

apa yang mereka (para artis yg da bertaubat tu) lakukan biar Allah SWT yang nilai..biar Allah SWT yang tentukan..jika niat merka baik maka hasilnya akan baik..begitu jugak sebaliknya..ustajah pon patut jeling2 kawan sebelah tu jugak yer..miss dila nampak ada yg belum tutup sempurna lagi tu..nah..apakata ustajah betulkan dgn ayat penuh bersemangat tu..ajak mereka2 yg dlm dewan merah putih tu pakai tudung elok2..yg xpakai lagi sila pakai..bukan sbb ustajah yg suruh tp sebab Allah SWT yg suruh

sekian..ringkas dr studio rekacipta miss dila..akhir kalam..majulah negara yg mengikut atur agama Islam...

Monday, November 10, 2014

Berdiri pada realiti

haiyoo..lamanya xmenapak menempek cerita di cni..apa yg ingin dikongsikan ya..hurm...pikir jap..

banyaknya cerita sampai xtahu nk bgtahu yg mna 1..tp yg psti kehidupan yg dramatik telah dilalui..minggu yang melelahkan berjaya dilalui..op koz dengan iringan muzik sedu sedan tangis..biasa la tu pompuan..sekasar mna pun hatinya tetap lembut..ceewaahh..


rindu?? yup..miss..rindu pd kehidupan lalu..ah..betapa miss dila ni manusia yg xtahu nk bersyukur....dan sedikit rindu utk org tu...hahaha...perlukah??

berdiri di perhentian bas sendiri..terlihat sekumpulan remaja yg masih berpakaian sekolah..tetiba..ya tetiba tringat kisah lalu..miss dila n dia..haha..

"kamu tumpang payung sya.kan?? ingat x lagi??" nak ajer ckp bgtu pd dia..tp ya..masa yg berlalu..dan jarak memisahkan sehingga kdg miss dila rsa dia bkn lgi org yg sma dlu..org yg suka menumpang payung saat hujan turun..

bgtu byk klu n hint..sorie..kwn mu ini bgtu bebal dlm menafsir luahan sang lelaki..apalgi bila memikirkan, 'apakah ia hnya gurauan sja?'

miss dila perlu berdiri pd realiti..meski pahit utk ditelan..kmu bukan utk q..tapi..rindu ini sukar ditahan..hati ni bgtu degil..maafkanlah aq andai kau terbaca luahan ni satu hari nanti...

dan utk incik bakal suami..miss dila akn cuba utk mncintai dan mnyayangi walau siapa pun kamu demi Tuhan Maha Berkuasa

Ingin aku nukilkan

Ingin aku nukilkan satu sajak cinta untuk mu
menceritakan betapa aku merindui
rindu dan kasih pada yang telah tiada
cinta yang berputik sejak kali pertama
begitu pun aku belum dewasa untuk menafsir bait resah

kamukah yang hadir dalam tidur malam
menghiasi senyum pada puteri lena
bangun dan tertawa pada indahnya kata
bagi mu akulah segalanya

Tapi penjelasan hati menolak angan
cinta pada mu harus dihapus
meski perit aku perlu
kerna cinta itu ingin dipersembah dalam bentuk lebih suci
cinta fitrah kurnia Ilahi
dari seorang muslimah kepada bakal imamnya



Sunday, October 19, 2014

Suka bertukar benci

pernah sekali sorang member tya miss dila..y ai terlalu cerewet dlm hal memilih calon ni n y ai xpernah nk buka hati pd insan bnma lelaki?? haha....xpernah ker?? pernah la..spa kta xpernah?? hurm but this topic sometimes my heart flutter..


terbaru seorg lgi menyapa...sma ada tu hint o just gurauan..cranya..gayanya wat hati jadik something...suka pon iya..takut pon iya...tp kn...ahhhh..mcm mna miss dila nk citer ya?? something missing here and there...y..y..oh y dia xnk berterus terang?? bukankah berterus terang tu lebih baik..

realiti meski pon pahit mesti dihadapi..btul x??

miss dila sebenarnya mendambakan seorang lelaki seperti Saidina Hamzah Asadullah...tinggi tu taste..xmgkin akan ada insan sepertinya lagi tp sekurangnya keberanian tu ada pd seorg lelaki..

kenapa nk permainkan hati seorang perempuan jika tahu diri xmampu hendak memberi kebahagian...btul x??

need a counselor...citer hal ni pd seorang member..n dia kata,
"walaupon kita xda perasaan tp lps apa yg dilakukan mesti kita akan teringat kat dia, kan?"

miss dila akui..lewat kebelakangan ni sering terganggu ngan bayangan org tu..y..y..kenapa nk jadikan hidup miss dila miserable sebegini?? hidup da terlalu sukar nk ditempuhi..perlukah tambah lagi kesengsaraan hati??

 

tahniahla..skrg ni suka sbg kawan tu da jadi perasaan benci n menyampah...setiap kali teringat miss dila mesti nk marah..tringat dia aje rsa nk marah...

dan suka....da jadik benci...tahniahla yer

Friday, October 17, 2014

QS : Habbatus Sauda Soap

weehuuu..halluuu..haii semua..now2..let's get to another story morry of QisadaPolka Soap
dedulu miss dila mengepost psl Pure Marine Collagen...kli ni ceritera pasal 1 lagik jenis QisadaPolka Soap yg mmg femes la..
 Habbatus Sauda Soap
 

bahan utama bagi soap jenis ni mestilah Habbatus Sauda o dlm nma saintifiknya Nigella Sativa

sabun jenis ini sesuai untuk kulit jenis berminyak dan jerawat...y?? coz habbatus sauda yg menjadi ramua utama berfungsi sebagai agen penyerap minyak yang tidak diperlukan oleh kulit kita

 antara kelebihan sabun jenis ini adalah:
 first...mestila..Anti - Jerawat
Minyak biji -hitam mengandungi amino dan asid lemak yang membantu melindungi kulit daripada jerawat..

secondly...sejenis emolien iaitu Minyak Mineral yang terkandung dlm sabun ini mampu menjadikn kulit kita lebih lembut seperti bayi..hahaha..kulit lembut tu xtipu yer..tp klu nk selembut bayi..miss dila xdapek nk menjamin ler..


 miss dila tau ler mcm mna perasaannya bla ada sebijik jerawat liar tumbuh tnpa izin kita..kat muka plak tu..hish rerasa xmo kluar uma kan...so..apakata try sabun ni..mana la tau bole membantu kan...

harga - RM15 sebijik tak termasuk postage
postage semenjung RM 6 dan RM 8 utk Sabah / Sarawak
tambahan RM 1/sebijik jika nk bli lebih..means..klu bli 3 bijik sabun RM 15 + RM6 (semenanjung) + RM 2 (tambahan 2 bijik kn)..gitu ler pengiraan...

sesapa nk mengorder bole mesej miss dila d MissDila FaceTheBook 
or email ke dila_mada@yahoo.com..ok??

Sunday, October 5, 2014

Al-Fatihah..hadiah untuk mu

Rindu itu berkampung di jiwa
Rindu itu mengundang tangis hiba
Rindu itu tiada penghujung ceritanya

Aku merindui kisah lama
Aku menginginkan agar kembali ke sana
Bertemu dia yang dianggap saudara
Senyum gurau tawanya itu membawa aku ikut ketawa
Meski dia lelaki dan aku wanita
Tidak pernah sekali dia membatasi pergaulannya

 AL-Fatihah untuk insan yang aku panggil abang Jawarhir...jiwanya yang baik..senyumnya yang ramah..dan hatinya yang ikhlas membantu...semoga tenang di alam sana..

'maafkan saya, abang jawarhir. selepas setahun baru saya tahu tentang pemergian mu...'


Monday, September 22, 2014

QS : Pure Marine Collagen

haiiiii Malaysians..Indonesians..Chinese..Japan..and all of u around the world..psstt..ohiogozaimasu..konichiwa Sho-chan..ehehemm

wokey..let's do the business..sesapa d cni pnah o suda pon bca entry miss dila sblm ni ttg QisaDaPolka Soap?? beeelooommm?? oh no..u better hurry honey..klu x..ai told u..menyesalll..

entry kli ni miss dila nk prkenalkan produk2 QisaDaPolka..ada sebut dlm entry sblm ni but not very details kan..mesti rmai yg masih tertanya..what kind of sabun QisaDaPolka Soap ni?? so..let's scroll down babe...huhuhu

 


Pure Marine Collagen sesuaaaiii untuk jenis kulit yang kering, berminyak dan normal..eh..eh..mcam semua jenis kulit aje tu..penggunaan yg kerap membantu kulit anda menjadi lebih lembut dan elastic g2..wah..tergoda aii..psstt..bukan sabun tuk muka aje tau..badan pon bolehh kiahh..tak kira pompuan o lelaki bole guna..

Bahan2 yang digunakan op coz la yang HALAL n mengikut SUNNAH ya..owez remember that QisaDaPolka Soap tidak mengandungi sebarang bahan kimia yang bole memberi kesan negatif pd kulit..bhn utamanya Pure Marine Collagen, honey n palm oil

Kelebihannya?? oh..mari cni miss dila senaraikan...

1) Anti penuaan 
- mengurangkan kedutan dan garis penuaan yang ada di muka

2) Meningkatkan ketegangan kulit
- meningkatkan keanjalan kulit n menghaluskan garis halus serta kedutan di wajah

3) Khasiat madu
- memberi khasiat kepada kulit, membantu merawat jerawat dan membuat wajah kelihatan bersinar

Pure Marine Collagen..harga jual RM15 tak termasuk postage ya..

bagi sesapa yang nk miss dila pos ke Semenanjung Malaysia hrga postage adalah RM6 utk 1pc..klu nk lebih dr 1 bijik sabun kenala wat pnmbahan RM1.00 tuk setiap pc tambahan..

bagi yang ada kat Sabah o Sarawak..postage RM8 utk 1pc..tmbhan RM1.00/pc bg setiap tmbahan sabun...

sila jgn tya miss dila knpa hrga postage xsama bagi semenanjung, sabah n sarawak..ai dunt have the answer..soklan mcm tu sila ajukan pada pejabat pos...

what?? nak postage ke luar Malaysia..bole sja..lagila miss dila alu-alukan order anda yg di luar negara..t miss dila tetanya kat pejabat pos tu brpa harga postage utk ke negara anda ya.. :)

nk wat order..bolee..sila tggalkan komen d bwah bserta email spya senang..jgn tggalkan num fon..tiada security d cni...nk inbox miss dila d fb pon bole..klik MissDila FaceTheBook

jgn lupa tunggu entry miss dila seterusnya...banyak benda nk share psl QisaDaPolka Soap ni..so tungguuuu....

 

Saat bulan & bintang tersenyum Copyright © 2010 Designed by RindaAuthor MissDielaSunan :)