Saturday, October 13, 2012

bila dia tak tahu tapi buat2 tahu

istiqamah..perkataan yg mudah dilunturkan dari mulut kita tapi sukarnya dizahirkan oleh diri kita...ya, istiqamah means anda melakukan sesuatu yg baik secara berterusan..bukan krna diri sndri tetapi krna Dia, Tuhan Yang Maha Esa.

is one of u suka bca blog ni pstinya akn tahu byk bkenaan miss dila..lgik2 klu org tu knl rpt ngan miss dila..yg tahu perubahan demi perubahan yg blaku dlm diri miss dila...

hurm, dr gadis yg biasa2 miss dila mahu jadik yg luar biasa..bolehkah?? boleh andai ada usaha..betul x??

after some musibah happened to me..Allah bukakan mata hati miss dila..mengembalikan miss dila ke jalan yg lbh lurus..yes, i've lose few friends..but i've gain more..n pling pnting kwn2 bru miss dila sgt2la memahami miss dila...bkn ckp kwn dlu xmemahami..but smetimes miss dila rsa diorang sbnrnya lgsg xkenal miss dila..betul ker?? tu kena tya diorg la kan...

ok..miss dila bkn nk citer psl kwn2..pkra yg da lps biarlah berlalu...setiap pkra ada hikmahnya, btul x??

miss dila sbnranya agk terkilan ngan family sndrik..my older sis...'bout my new penampilan..dia suka2 komen..

"Eh, kuar pon nak pakai stokin ker?? agak2la wei..."

itu ayt yg sgt2 dibenci oleh miss dila...klu xtahu jgan wat2 tahu plak..cra miss dila menangkis komennya dgn btya semula,

"Aurat seorang perempuan dari mana ke mana? kalau msa sembahyang kita tutup semua anggota..mengapa semasa berada di hadapan bukan muhrim kita buka pula?"

kdg kala terkeluar ayat2 yg xberhemah bagi menangkis ayt2nya...tahu..tahu...e2 xbaik...but bila da geram sgt terkeluar jugak ayt mcm tu...hish, geramlah...

jadik, konklusinya..jadiklah manusia yg mahu berfikir tentang apa saja yg dilihat..jangan lihat tnpa berfikir kelak kita jugak yg rugi...

klu tgk perempuan tutup aurat dgn sempurna..fikirlah, mengapa diorang pakai macam tu?? mangapa diri kita xpakai macam tu??

klu tgk org2 memenuhi msjid...fikirlah, mengapa diorang ke sna?? apa kepentingannya??

jngan bazirkan hati kita, penikiran kita dan akal kurniaan Ilahi...

2 Comments:

  1. ERNA said...
    Salam...aku ada...walaupun aq jrg berhubung...jgn segan silu, aq pasti ada tok ko....best friend 4 ever....

    http://alongwawaerna.blogspot.com
    MissDila said...
    jazakallahukhairan na..ya, aq tau..ko kwn yg xkn lupakan kwnnya..;)
    sme goes 2 u..if anything happen n u need shoulder to cry on..let it be me k..
    luv u owez

Post a Comment



 

Saat bulan & bintang tersenyum Copyright © 2010 Designed by RindaAuthor MissDielaSunan :)