Friday, July 4, 2014

Terkesan

new trending..bola..go go Algeria..walaupon miss dila bkn menyokong kamu but keikhlasan negara mu menyumbang dana untuk warga Palestin sgt2 mengharukan jiwa..syukran..terima kasih tidak terhingga...akn dtg miss dila psti menyokong kamu lagik..e2 pon klu msih hidop la..

ok..for the kaki bole punya orang..ini bukan crita psl bola...negara mana yg menang..mna yg kalah..mna yg masuk suku..separuh..or final..not on my list tuk tengok yer..jeling2 kejap jer..asal ada benda nk share ngan kwn2 sekerja...

miss dila sbnrnya nk berkongsi cerita ttg seseorang..rsa2nya seluruh rakyat Malaysia tak kira Muslim or Non-Muslim psti tahu ttg cerita ini..Felixia Yeap, gadis berbangsa cina yg baru sja mengumumkan pengIslaman dirinya...

rmai lagik mualaf d luar sna yg patot dkongsikan cerita mereka tetapi knpa dia?? hurm..lets story morry sikit..


sebelum memeluk Islam dia adalah seorang model untuk 1 majalah PlayBoy (sila jgn google bgi mereka yg atas/bawah umur!)...yup..but few month ago...before masuk Islam pun dia sudah mula mengenakan hijab...katanya, hijab membuat dirinya rasa selamat...

e2 kata org bukan Islam...yg dah sedia Islam kata hijab adalah trend yg ketinggalan zaman (pulak dah!)

mula2 dulu miss dila almalaslah nk mbik tahu ttg kehdupan mnusia sekeliling ni..especially mereka yg tlibat ngan dunia retis..but her story is different..sesuatu yg dikatakannya dlm blog membuat miss dila terasa sedikit

bukan marah..ni bukan perasaan marah..but malu..malu pada dia yg lahirnya bukan Islam tetapi lebih mengenali Islam berbanding miss dila yg lahirnya memang Islam

"Dengan mata saya sendiri saya sepanjang hampir 10 tahun saya terlibat dalam bidang modeling, saya pernah lihat pelbagai jenis manusia dan cara kehidupan yang dikatakan "mewah" dan bahagia.
Mewah juga disamakan dengan kebahagiaan. 
Orang di sekeliling saya pada masa itu kebanyakkannya mengukur kebahagiaan dengan kekayaan teman lelaki, apa parti yang paling "happening" yang mereka dapat pergi, rasa "happy" janji dapat minum dan mabuk, berapa yang boleh dikikis dari lelaki kaya yang memikat, dan kebanyakkan mendahagakan kemewahan dan dicari tanpa mempedulikan harga diri.

Tetapi bagi saya, itu bukan kemewahan yang saya cari. Sebab apa gunanya punyai kemewahan tetapi hidup rasa kosong, tidak bermakna dan bergelumangan dengan dosa?
Itu bukan kebahagiaan yang saya carikan."


"Sejak saya mula mengenali ajaran-ajaran agama Islam, saya lebih redha, lebih tenang dan lebih senang bersyukur dengan hidup yang serba sederhana.
Duit dan kemewahan tidak lagi menarik perhatian saya sepertimana dahulu. 
Saya tidak lagi rasa "impressed" atau teruja dengan kereta sport, bag mahal, kehidupan glamor, atau cita-cita tinggal di rumah besar dan mewah.

Ya, tidak dapat dinafikan, jika ada semua ini, bukan benda yang buruk, malah bonus kehidupan...tetapi wang dan kemewahan tidak dapat membeli rasa bertaubat, rasa ingin menjadi seorang yang lebih baik, ketenangan, keredhaan dan kebahagiaan."
  
Islam bukan setakat dizahirkan di lidah tetapi dizahirkan melalui tingkah laku kita..Islam itu mudah tetapi sering kali dipermudahkan..Islam itu indah tetapi selalu juga dicacatkan..oleh orang Islam sendiri..

cuba hari ini kita renungkan kembali perjalanan kita sebagai seorang Islam..bagaimana??

salam ramadhan al-mubarak ;)

0 Comments:

Post a Comment



 

Saat bulan & bintang tersenyum Copyright © 2010 Designed by RindaAuthor MissDielaSunan :)