Sunday, April 22, 2012

Biarkan Jatuh Cinta (Cerpen) Bhgn 4

“Mana ada saya senyum-senyum pada awak,” dalih si Rambut Tercacak tanpa memandang ke arah aku. Dia senyum lagi.

“Hah, tengok tu awak senyum lagi!” tuduh aku sambil menuding jari ke arahnya. Dasar tak mahu kalah. Aku hanya mahu dia mengaku. Itu saja.

“Saya memang suka senyumlah…” balasnya. Kali ini tanpa senyum.

“Tak…cara awak senyum tu seolah-olah saya pernah buat perkara bodoh depan awak…,” hambar bunyi suara ku tapi ya aku tetap aku. Tetap tak mahu kalah!

“Iya…saya cuma senyum aje. Lagi pun senyum kan satu sedekah…” Aku memandangnya dengan tajam. Pandai pula mamat ni berdalih.

“Ah…atk kisahlah janji awak jangan senyum pada saya lagi. Senyum aje pada orang lain,” tegas ku. Wah, garang bunyinya tapi itulah yang aku mahu.

Cidot dan KC yang menjadi pengawal peribadi mengangguk tanda setuju sapa seperti yang telah kami bertiga bincangkan. Mereka hanya membiarkan aku bertegang urat dengan si Rambut Tercacak dan menjadi penyokong bagi setiap keputusan yang aku ambil.

Segalanya berakhir di situ. Itu apa yang aku fikirkan. Ironinya, takdir tidak berkata sedemikian. Petang itu Cidot membawa berita yang kurang menggembirakan. Aku dan si Rambut Tercacak ditakdirkan berada dalam satu kumpulan bagi seksyen kami. Tidak!!!


Bersambung lagi...

0 Comments:

Post a Comment



 

Saat bulan & bintang tersenyum Copyright © 2010 Designed by RindaAuthor MissDielaSunan :)